Advokater er trænet i jura – at se tingene fra flere sider, og være ”djævlen på skulderen”, som relevant og nøgternt kan se sagen udefra og rådgive dig om de gode og dårlige sider af din sag, de uklare bestemmelser og faldgruber i kontrakten. Når du kan mærke, at du har fat i noget, men mangler den sidste afklaring, så søg rådgivning hos en advokat.
Det handler om individuelle løsninger
Ved at indgå i en dialog med dig tidligt i processen kan advokaten hjælpe med at finde den rigtige vej for netop dig og din virksomhed. Vejen er som oftest individuel, og selvom der kan være hjælp at hente i, hvad man selv eller andre tidligere har gjort, så er hver situation ellers sag sin helt egen. De bedste resultater opnås derfor ved at skræddersy løsningen til netop den helt konkrete situation, som du/din virksomhed står i.
Det er klart, at der også er et økonomisk aspekt i det at kontakte din advokat, hvorfor online-løsninger og standardskabeloner kan være tillokkende. Det er dog ikke altid prisforskellen er så stor, men der er til gengæld stor forskel på den individuelle service, du får. Det kan derfor godt betale sig, at kontakte din Ret&Råd-advokat for at høre, hvordan vi kan hjælpe dig.
Husk at sikre kontrakten med hjælp fra advokaten
Har du valgt at benytte en standard eller selv lavet et udkast til en kontrakt – måske ud fra lignende sager, du har haft tidligere – så tøv ikke med at tage fat i os for gennemgang/tilretning af dit udkast. Så kan vi hjælpe dig med at sikre, at din kontrakt også stiller dig, som du havde tilsigtet og sikre at ufravigelig lovgivning er overholdt. Herved undgår du også, at en fejl i en tidligere kontrakt bringes videre og/eller, der henvises til forældet lovgivning.
Har du/din virksomhed tidligere fået udarbejdet særlige salgs- og leveringsbetingelser, ansættelseskontrakter, leverandørkontrakter osv. til netop din virksomhed, så husk at disse også har brug for et serviceeftersyn, ligesom din bil har behov for. Kontrakterne skal efterses for, om der er kommet ny lovgivning, retspraksis har ændret sig, eller der er blevet ændret i sagsgangene i din virksomhed osv.
Tag et kritisk blik på dine standarder, og send dem forbi din-Ret&Råd advokat for et servicetjek – og husk at ringe til os, næste gang du har behov for at få kontrolleret om ”din mavefornemmelse” i en konkret sag nu også holder stik. På sigt kan det spare dig for at bruge tid og penge på ærgerlige sager, som måske let kunne have været undgået.